Případová studie Cristal PCS

Díky helpdesku od SmartFP zvládá firma Cristal PCS úklid 300 bankomatů po celém Česku v 9 lidech

Společnost Cristal PCS má pod palcem úklid bankomatů jedné z velkých českých bank. Usnadňuje jí to helpdesk v systému SmartFP. Díky němu klient na pár kliků zadá požadavek na úklid včetně fotek, Cristal obratem pošle technika a ten z mobilu vloží fotku hotové práce. S pomocí jednoduchého nástroje tak bez problému obslouží všech 300 bankomatů po celém Česku jen s 9 techniky.


Požadavek banky: jednoduché zadávání požadavků bez e-mailů a tabulek

Společnost Cristal PCS je startup, který se zabývá úklidem a správou nemovitostí pro B2B zákazníky. Začátkem roku 2023 dostali zakázku od jedné z velkých českých bank na pravidelný i pohotovostní úklid bankomatů. Klient měl na spolupráci jeden hlavní požadavek: komunikovat přes jednoduchý a přehledný helpdesk, který je nezahltí hromadou e-mailů a informací.

„Probírala jsem požadavek klienta s lidmi v okolí, kteří mají s podobnými systémy zkušenosti, a dostala jsem doporučení na SmartFP. Sepsala jsem si tedy své požadavky a spojila se s konzultanty SmartFP,“ říká Kateřina Vaněrková, vedoucí servisní podpory ATM ve společnosti Cristal.

Na helpdesk nám zadala následující požadavky:

  • jednoduchý přístup do správy požadavků pro zaměstnance Cristalu PCS i zaměstnance banky,
  • evidenci termínu pro dokončení úkolu u každého požadavku,
  • automatický reporting pro klienta,
  • možnost vkládat fotografie,
  • notifikace o hlášení změny u termínů, když technik z nečekaných důvodů nemůže vyjet.

„Je skvělé, když klient přijde s jasnými požadavky. Vždy ale při úvodní konzultaci zjišťujeme další detaily – na základě zkušeností víme, jak procesy zefektivnit a jaké funkce by klientovi mohli používání SmartFP usnadnit,“ říká Dalibor Němec - jednatel, firmy Gappex, která vyvíjí SmartFP.


Helpdesk na míru do 2 měsíců

Helpdesk je jedním z modulů, které v rámci systému SmartFP běžně nabízíme. Modul jsme tedy už měli přichystaný, pouze jsme do něj dokonfigurovali několik funkcí na míru dle požadavků klientky, například možnost vkládání fotografií z terénu.

„Systém umíme upravit pro každého klienta zvlášť. Na základě požadavků nakonfigurujeme vše, co potřebuje, drobnější úpravy si v systému zvládne udělat i sám. I k tomu slouží demo verze, kdy si klient SmartFP vyzkouší a dokáže si lépe představit, co by mu vyhovovalo,“ říká Dalibor Němec.

Hotový modul jsme předali do Cristalu PCS na otestování a prezentaci klientovi a poté jsme dle zpětné vazby z obou stran zapracovali několik drobných úprav. „Klient byl po odprezentování se systémem nadmíru spokojený a chtěl doladit jen drobnosti,“ vzpomíná Kateřina Vaněrková.

Systém byl připravený do ostrého provozu za 2 měsíce od chvíle, kdy nás paní Vaněrková poprvé oslovila, a to včetně úprav na míru a testování.


Přínos SmartFP pro firmu Cristal PCS ve čtyřech bodech

  • V 9 lidech přehledně vyřídí úklid 300 bankomatů po celém Česku.
  • Na tvorbu či odbavení tiketů stačí průměrně 4 kliknutí.
  • Systém SmartFP nahradil několik nástrojů včetně Excelu a Viberu a emailové komunikace.
  • Díky mobilní verzi pracují z aplikace odkudkoliv  technici, dispečer i klient.


Jak firma Cristal PCS pracuje s helpdeskem od SmartFP

Technici, kteří uklízí bankomaty, mají v helpdesku dva typy úkolů:

  • pravidelnou údržbu
  • a akutní jednorázové úkoly.

Tikety pro pravidelnou údržbu vytváří systém automaticky. Každý technik má svůj rajón, ve kterém bankomaty objíždí dle své trasy a tikety postupně odbavuje. Jednorázové úklidy pak zadává klient z banky, pokud dostane informaci, že je bankomat znečištěný například kebabem, colou, samolepkami, graffiti nebo i něčím pikantnějším.


Typické řešení jednorázového tiketu probíhá ve SmartFP takto:

  1. Klient zadá tiket, ve kterém označí konkrétní bankomat, popíše problém (například graffiti), doplní termín pro dokončení a případně přidá foto z místa činu.
  2. Dispečer v Cristalu PCS (paní Vaněrková) tiket obratem předá dotyčnému technikovi, případně do něj i doplní informace.
  3. Technikovi přijde notifikace, vyrazí na místo a bankomat vyčistí. Přímo v mobilní aplikaci SmartFP si otevře fotoaparát a nafotí hotovou práci. Pokud na bankomatu během úklidu objevil poškození (například rozbitou klávesnici), napíše to do tiketu, aby banka mohla na místo ihned poslat opraváře. Splněný tiket předá na dispečera.
  4. Dispečer tiket zkontroluje a předá klientovi. Ten vše zkontroluje a tiket uzavře.

Zadání tiketu lze ve SmartFP vyřídit do minuty. Je to stejně jednoduché, jako když se přes on-line formulář objednáváte například ke kadeřníkovi. Celkem ve SmartFP pracuje 12 lidí z Cristalu PCS (9 techniků v terénu a 3 lidé z administrativy a dispečinku) a 9 lidí na straně banky, kteří zadávají a kontrolují tikety.


Přínosy: bleskové řešení požadavků, nahrávání fotek z terénu a nadšená banka

V Cristalu PCS si na SmartFP nejvíce pochvalují rychlost komunikace mezi svými pracovníky a klientem. Když například technik pošle zprávu o závadě na bankomatu, paní Vaněrková u tiketu označí klienta, tomu přijde notifikace a problém hned řeší. Navíc mají všichni jistotu, že na rozdíl od excelových tabulek jsou veškerá data v helpdesku aktuální.

„Dřív jsme plánovali požadavky v excelových tabulkách, což bylo zdlouhavé a nepřehledné. S klienty jsme si vyměňovali spoustu e-mailů a přidávalo nám to práci. Teď si v jednoduchém nástroji předáváme tikety a celý proces je rychlejší a přehlednější,“ vysvětluje Kateřina Vaněrková.

Velkou výhodou je pro Cristal PCS také možnost pracovat se systémem v terénu. Před nasazením systému posílali technici fotky uklizených bankomatů přes chatovací aplikaci Viber. Paní Vaněrkové se plnil mobil a fotky musela složitě přeposílat klientovi. Dnes technici vyfotí odvedenou práci přímo v rozhraní SmartFP a fotky k tiketům sami nahrají. Klient tak vidí přesný čas, kdy úklid proběhl, a jeho výsledek. Když bankomat někdo krátce po úklidu znovu ušpiní, Cristal PCS má důkaz, že úklid proběhl.

„Když jsme SmartFP zaváděli, čekala jsem, že technici budou protestovat. Překvapivě si ale na aplikaci rychle zvykli a hned se s ní naučili pracovat. Prostředí SmartFP je tak jednoduché, že když jsme nabírali nové techniky, stačilo jim ukázat čtyři obrázky s popiskem a hned v aplikaci pracovali jako profíci,“ říká Kateřina Vaněrková.

Zaměstnanci banky na SmartFP nejvíc oceňují jednoduché a intuitivní rozhraní. V aplikaci nejsou zahlcení funkcemi a vidí pouze to, co reálně potřebují. Požadavek zadají na několik kliknutí a o stavu tiketů mají vždy aktuální přehled.


Firma Cristal PCS používá v našem modulárním systému SmartFP tato řešení


Díky SmartFP jsou v Cristalu PCS připraveni na další bankomaty a zlepší služby ostatním klientům

Systém SmartFP Cristalu PCS neusnadnil pouze procesy při řízení velké zakázky pro banku. Jsou díky němu připraveni na:

  • plánované rozšiřování sítě bankomatů
  • a budoucí zakázky, u kterých pro ně bude helpdesk strategickou výhodou.

„Klient má v plánu síť bankomatů několikanásobně rozšiřovat, ale díky SmartFP už se nebojím, že bychom to nezvládli. V systému se pracuje tak rychle a jednoduše, že můžu úklid bankomatů pohodlně řídit, i když pracuji z domu a věnuji se u toho dětem,“ říká Kateřina Vaněrková.

To, že helpdesk funguje jako cenná konkurenční výhoda, platí nejen pro B2B úklidové firmy, ale pro všechny, kdo potřebují rychle a efektivně vyřizovat úkoly. Uvědomují si to i v Cristalu PCS: „Rozhodně máme v plánu helpdesk nabízet i dalším klientům. Ze zkušeností víme, že klienti B2B úklidových firem na helpdesk hodně slyší,“ zakončuje hodnocení Kateřina Vaněrková.

Věříme, že SmartFP zjednoduší procesy i vám. Řekněte nám, co ve firmě řešíte, a my už vymyslíme, jak vám to usnadníme.


Chcete vědět, jaké procesy vám může SmartFP zjednodušit?

Řekněte nám svou ideální představu, my už to vymyslíme!